UNTUK KITA KITA AJER

Selasa, 1 September 2015

#SygBbySokmo #HatiMati

Assalamualaikum...

Kembali lagi ke arena blog ni...mmg mcm lama betul x meng'update citer kat sini...
ntah lah...bnyak sgt dugaan kasih sayang dari DIA tuk aq...aq redha. mngkin ada hikmah nya buat aq..

Sesungguhnya aq rasa seperti semakin dekat dengan NYA..walaupun kdg2 aq lupa kpd NYA... tapi kasi sayangNYA  melepasi segalanya...bercerita tentang isi hati...sukar nak digambarkan dengan kata2

Ujian yang membuatkan aq menjadi begitu tabah dan semakin menjadi lokek tentang hak. Tetapi aq relakan seandainya itu yg dimahukan tuk mengantikan keindahan lain buatku...

Poligami - dahulu aq adalah seorang yang tidak amik kisah tentang hal itu...bagi aq x salah bekongsi kasih..hehehe...tu masa ayat sedap keluar ikut mulut...dan apabila terjadi...ia adalah kenyataan yang amat perit untuk didebatkan. Bermadu dengan seorang insan yang berusia lima belas tahun...apa pandangan anda semua? Wajarkah? Tanggungjawabkah? Haruskah? atau Nafsu semata2?

Kata putus buat diri aq...bergegar tiang araysh...ya aq dapat rasakan...apabila itu yg aq minta dan itu jugak yang aq dapatkan... sah talak satu untuk aq..dengan tenang aq terima...kerana aq taw kasih sayang Allah itu luas.

Dan Sayang hadir...menemani setiap masa dan waktu walaupun itu hanya di seberang maya yang luas..kasih bersemi..ikatan janji digenggami...sayang melimpah ruah..walaupun kadangkala terpisah antara samudera luas...di saat hati sama-sama mahu memeterai janji...ujian kasih kami tiba... " maaf baby, mak dah jodohkan sayang dengan wanita pilihan mak...dan sayang tak mampu menolak kerna tidak mahu hati mak terluka..." 

Bagaikan di tolak dari tingkat yang tinggi...jatuh ke bawah dengan kesakitan tetapi masih bernyawa... Ya Allah sesungguhnya pernacangan Mu adalah yang terindah, baru ku tahu sesungguhnya Kau lebih menyanyangi ku berbanding si dia... Aku redha..aq menjauhkan diri..dah anggap semua ini tidak pernah terjadi...tetapi jiwa aq tetap merinduinya...

Aq semakin kuat, tetapi hatiku mati tuk waktu ini...maaf aq tak sempurna...

Hadirnya kamu membuatkan aq bahagia...
Tetapi.....


nukilan samudera...
5.05ptg
1 Sep 2015

Jumaat, 19 September 2014

BERBAGAI DUGAAN

Ya Allah...
sesungguhnya aq pasrah degan ape yang Kau berikan pada aq...
betapa aq mengetahui kasih sayangmu...hanya satu yang aq pohon agar dapatlah kiranya Kau ringankan dugaan kasih sayangmu ini Ya Allah...

Selasa, 9 September 2014

APA SEBENARNYA...

Andai sampainya waktu aku harus tinggalkan mu
Akan aku berlalu bila tiba saat itu

Tak guna kau merayu dan tak perlu menahanku

Kerana yang berlalu kehendakmu

Hanya tuhan yang lebih tahu
Susah senang hidup dengan mu

Sumpah janji semakin layu

Hingga kini jatuh satu persatu

Engkau membiarkan ku
Air mata bertamu tidak kenal erti jemu

Menemani hatiku tidak mengenal ruang waktu

Mengapa dari dulu tak kau kata kan padaku

Kehadiranku ini menyusahkan
Yang terhalang kejujuranku

Dan yang terbilang kesilapanku

Memang payah dimengertikan

kerana tertutup pintu hati mu
Terima penjelasan
Biar apa jua tafsiran
Yang ingin kau nyatakan
Aku rela terima semua....
#ZuraidahZfamily

Makin hari makin malas dalam hati ada SYG

salam semua...
lama dah x menulis kat blog ni...
ntah lah..bnyak hal jadi...so mls plk nak menaip bnyak2
sejak ada wechat....bnyak masalah luahkan direct d c2
tu yg ruangan ni jadi kosong...
mungkin ni permulaan kot tuk aktif blik di cnie


bukan xnak menulis...tp x taw kenapa...setiap kali mo menulis...
pasti aq akan teringatkan seseorang...
susah bah mo buang perasaan tu...
ORANG TU...dh lama aq cuba kikis dr dlm hidup aq...
yg pasti kenangan dgn nya akn luput perlahan2 biarpun payah...


sumpah mati...mmg susah mk lupakan AWAK...tp sy cuba..dan terus mencuba...
sy taw AWAK dah bahagia sekarang...ALHAMDULILLAH...
ni lah AWAK yg sy kenal...sampai bila2...tapi...kenal dlm kenangan...
maaf ea AWAK...LIFE MUST GOES ON...RIGHT?


buat SYG...bby akn cuba jadi yg SEIKHLASNYA tapi mngkin bukan yg TERBAIK sb bby x mampu sampai tahap TERBAIK tu...tp bby tetap mencuba....INSHA ALLAH....Amin



jap nty kita sambung ag...
ada kerja bah...
Terdapat ralat dalam alat ini

Video Kegemaranku

Loading...